Durian ohh Durian..



Hari Sabtu yang tersangt ceria. TENANG. Baru abes imtihan 5 hari. Pecah kepala. So.. hilangkan tension dengan memakan ape jua jenis makanan yang terhidang depan mata! haha.

Berita baek buat aku: parent budak dorm aku datang melawat. Apelagi.. kenyang ler kami-kami yang kelaparan. Aku yang memang mengidam nak makan durian (cam pregnant pulak!) Dapat sambutan hangat dari adeq-adeq.

Dilaungnyer nama aku nak makan durian ker dak? HoHo.. musti larr nak. mana ade x nak! janji durian. Tak kira lar bubur durian ke, durian yang tak dijadikan bubur ke ape ker janji santap! Teruk betul aku ney! Hahaha..

tengah sy0k-sy0k makan, sorang junior ney tanyer aku..

Junior : Akak,.. Akak memang suke makan durian ker?
Aku : Yurp! Kenapa?
Junior : Akak kl kat mana? Kampung ker Bandar?
Aku : Taman! Kenapa?
Junior : Akak orang kl, tapi gaya cam orang KAMPUNG!
Aku : WHAT? Kenapa?
Junior : Kita tak pernah tengok orang kl suke sangat makan durian.
Aku : Tak pernah tengok ker, tak pernah tahu?
Junior : .... sorry kak. Tapi, akak suke sangat makan rambutan.
Aku : Hahaha... makan selagi boleh makan. Jangan memudharatkan dah la.


Mungkin junior nie pelik kot.. Aku dok KL tapi gaya cam orang kampung. Suke makan durian pulak tu, pastu makan rambutan, cempedak, manggis dan .... senang kata season fruit.

Bukan apa.. aku nie jenis sapu sume makan yang bleh di makan. Atau lebih puitis lagi, aku nie jenis x memilih makanan. Tak cerewet! Sayur yang hidang kat dewan makan yang hampir nak jadik cam daun getah pun aku makan.

Janji bleh makan (x pikir pulak ade khasiat ke tak?) Sume pelik ngan aku. Sukun goreng pun bleh tercengang! Agaknyer aku ney bando sangat kerr?? ishh.. ishh.. ishh.. memang sukun tak der tanam depan rumah/ tepi/ belakang rumah, sebabnyer aku dok flat! Hadoii...

Klaka betul budak ostell ney. Durian bleh pelik Agaknyer, kalo aku makan sirih ngan gambir lagi pelik. ( aku makan sirih ker?? )

________________


* Dah terbiasa dok kat UK.. 4 tahun dek oii..
Cara makan da macam orang sini..
Sume bende makan , tolak kayu ngan batu jerr.



Qieshale3[sk8][42!]
sAtUrdAyeVeNIng,
28 July 2007,
3.30 p.m.,
d0RMsWe3tb3d!














2 comments:

unknown said...

teruk la kamu qiesha.. makan hanya tolak batu dgn kayu je? sampaikan sayur yg digoreng oleh mak cik dewan mkn yg dh nk sampai tahap daun getah pn belasah je... isk isk isk...giler ahh

there is no point.. mkn durian is menandakan sseorg itu org bandar @ org kmpung. Mn boleh ukur dari situ dik oii..

nErD said...

da 2.. mkn jer dr jdk sntapn aym pelhraan wak karno!

2 ler pasay juniorII sy ney..
d'oll kecik lg. da besor sket m'ertila.