matang vs tua

lollipop manis. xelok utk gigi..


= ape kaitan tajuk dengan pix nih..?

before aku ngamok+xpuas hati baik aku tengok pix nih. best.. haha

bila classmate (classmate lagi!) aku berumur lebih daripda aku, makanya jangkaan aku mereka ni ;

i-
matang berfikir, berbicara

ii- serius
iii-
berkata (ringkas+padat+tepat)


lagi-lagi bila mereka yang ntah-hape-hape perangai ni adalah l-e-l-a-k-i, mulelah aku rasa macam nak bersuara. Tapi apakan daya aku hanyalah p-e-r-e-m-p-u-a-n yang bila berbicara penuh hikmah diperlekeh seperti aku ini boleh diperbodoh-bodohkan. Wajar ke..?

aku kawal diri agar aku tak bertindak luar kawalan seperti mencarut dengan hebat. Kenapa aku kawal..? nak didik diri berbudi bahasa tapi bila keadaan dah macam ni, aku ....*&^$#@


aku bukan pemusuh apatah lagi pendengki kaum adam tapi sekadar luahan rasa agar aku selesa untuk berada bersama dalam 1 kelas atau apa-apa program yang kita bakal bekerjasama. kita kan dah ipt, kenapa perlu bersifat keanak-anakan? atas alasan "ceria la sket beb!"


Makna ceria dan biadap terlalu jauh bezanya. Suka hatilah nak cakap ape. Cume aku harap aku xband ko utk jangka masa 3 tahun ni.



* hilang mood+fokus bila ko bersuara tanpa diundang


____________


3 comments:

nur el-huda said...

saya mmg suka tengok lolipop yg berwarna-warni. Tengok je....mkn x suke..nanti sakit gigi. Yuckk nnti x tua lg gigi dh x de. X nak, x nak

utk entry ko kali ni; diorg berfikiran begitu sbb diorg fikir bertindak/berkelakuan begitu itu cute, diiktiraf oleh masyarakat yg masih 'buta' lg tatkala itu. Diorg fikir kita suka la dgn tindak-tanduk mcm tu.... Padahal aku x luak sikit pun.

Sory la 'korang' salah tempat la klau nak beraksi mcm tu. Wahkahkah.. phuhleasee be mature ok...

nErD said...

wahhhh.... aku stuju ngan ape yang ko cakap. STUJU STUJUUUU....

CUTE??? hotak dy! cute la sgt! puhleezz ok. tu gedix namanya.

*aku tension bile aku yang muda nih terasa tua bila dalam kelompok mereka.

nur el-huda said...

just be ur self...leave them behind u. Yuuhuuu..loserr..!